Monday, July 5, 2010

It's hard to say goodbye, but always good to be back HOME!

Na 'n maand en 'n helf met die Kuschkes, ek het genoeg gehet! (grappie julle!!! ek sal julle baie mis!...maar ek sal terug wees!) Hierso is die cool foto van ons almal (behalve ouma) by die lughawe:



Ons glimlag baie in die foto omdat die kuier was rerig baie lekker, maar dit is altyd BAIE muilik om baai te sê :((( BAIE BAIE BAIE dankie vir alles en ek belowe ek sal terug wees! Liefde vir almal!


Tornem a Barcelona, la meva preciosa ciutat que trobo a faltar tant cada semestre i que em fa tanta pena deixar cada vegada. Evidenment, també m'encanta veure la família i els amics.... però hi ha algo d'aquesta ciutat que m'enamora, i es que només veure la ciutat quan l'avió s'apropa ja m'omple d'alegria! :) Nothing like home!

Anyways, we got home on my birthday, the 28th, at night and had a little dessert when we got home to celebrate and then went straight to bed. From Tuesday until Friday night we stayed in Barcelona, I saw some friends, my grandma, and we went for long walks through the city so Hermann would get an idea of Barcelona. The first day around we saw someone and Hermann couldn't stop himself from taking a picture....


Little present from Spain for whoever guesses who the girl standing next to Hermann is!!! (and I'm sorry but my brother, sisters, and parents are not allowed to answer...and neither are the Kuschkes...you know the answer :P )

On the weekend we went to the beach: Tamariu (the name of our little town) in the Costa Brava. A little walk through Llafranc i Calella:








We went to see Spain VS Paraguay at a bar and SPAIN WON!!! They are now in the semifinals of the world Cup!!! :) next up: Germany... I hope we get lucky because they are playing awesome!

Després del partit vam anar a veure les havaneres de Calella al barco. Erem 9 al barco però s'hi estava de luxe! Sobretot nosaltres (Marta, Hermann, i jo) que ens vam estirar al davant a sobre la coltxoneta que la mama havia posat a sobre la proa (la foto està moguda però és que el barco no parava de moures i era de nit...):



Al día siguiente nos levantamos todos (excepto Marta que tenía jet lag de Vietnam) bastante tarde pero acabamos saliendo un rato en Barca:




(Sí, lo sé, tengo que ponerme más morena!.. jeje)
Y luego de vuelta a Barcelona justo antes de que empezara a llover! Perfect timing!

Next up: Pamplona y San fermines (running of the bulls)

AYOBA!

Ingrid

3 comments:

  1. ualaaaaaaaaaaa jo se qui esssssss !!!!

    bueno no ho dic doncs, pero hermann lo de la luz de la camara no cuela en esta foto tambien, menudo marcote !y vaya vidorra !! ja m'agradaria ara estar alla, estic a Bali, pero esque esta a petar de penya es horrroros....

    un peto!

    ReplyDelete
  2. jeje mònica!!! ja... sí que té marca... jeje
    tia doncs ves a un altre lloc i deixa a tots aquests turistes!!!!
    i si no t'agrada la gent odiaries san fermín tia.... està tot a petar 24/7!!! jo ja n'estic farta i portem 2 dies...
    petonàs!! TEM

    Ingrid

    ReplyDelete
  3. My best guess on who the pretty lady is by Hermann: Aranzazu Isabel Maria

    ReplyDelete